Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Veckans hund!

Av Inex+Pasta - 25 maj 2011 08:55

Heej alla läsare!  


Jag är sjuk idag, så jag kan presentera veckans hund!
Och veckans hund är...

........................

BARBET!


Det utalas Barbee.

  Barbet fick bli Veckans-hund. För i Söndags fick Idix en sådan hund.  


 

Hittade inte så många bra kort.

Här kommer fakta om Barbet: (Jag har läst ganska mycket på google om Barbet).

En Barbet: Vattenhund, som används för jakt på sjöfågel. En vattenhund är mer än en apportör. Den måste även söka och stöta upp bytet som gömmer sig i vattenvegetationen. Barbet skall vara balanserad. Den är mycket fäst vid sin familj, mycket sällskaplig och älskar vatten, även mycket kallt sådant.

Storlek och Vikt:

Mankhöjd för hanhundar: 58-65 cm. Mankhöjd för tikar: 53-61 cm.



Det var fakta om Barbet.

Kram på er!
  


 
 
Ingen bild

idix

1 juni 2011 15:31

Roligt att du tog barbet som veckans -hund puss och kram idix

Inex+Pasta

1 juni 2011 18:14

Svar från inex: Ja, där fick du lite fakta! Haha, tänkte väl att det var en bra ras!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inex+Pasta - 7 juni 2011 18:25

Som ni vet har vi fått krångel här! (Ett virus) Så nu har vi bytt!www.petslife.bloggplatsen.se ...

Av Inex+Pasta - 6 juni 2011 15:58

Hej alla läsare. Inex bloggar IGEN. Det har blivit krångel på bloggen, och därför måste vi göra en ny! Men självklart att vi säger till er när vi har gjort den, så ni kan flytta över dit.   Pasta asså, det går inte och ha bloggen så krånglig  . Jag v...

Av Inex+Pasta - 6 juni 2011 15:41


Heej alla läsare! Jag och Pasta spelar ett spel som heter MovieStarPlanet (det kallas MSP), och jag har en blogg om det. (Jag tror alla vet det). Men jag och Pasta ska börja blogga om det jätte-lite. Kanske 1-3 per månad. Eller en gång i veckan. Jag ...

Av Inex+Pasta - 2 juni 2011 07:44

Heej alla läsare! (Som vi inte har  )    Inex bloggar. Nu har jag tänkt blogga om lite fakta om min kanin.     Sen kommer bilder ni kan se på  ....   Nu börjar vi.   (Faktat om min kanin!)   Namn: Minihopp   Födelsedag: 10:ond...

Av Inex+Pasta - 23 maj 2011 18:16


   Förlåt om designen jag gjorde blev jätte-ful. Hemst ledsen.   Gjorde bakgrunden på Photoshop, och fixade lite på piZap.com och fick se att mitt resultat blev världelöst!   Jag kan VERKLIGEN göra mycket finare designer, men jag hade lite tid ...

Ovido - Quiz & Flashcards